Polderweg 3
1191 JR Ouderkerk aan de Amstel
Telefoon: 020-4967990

Pilates

Wanneer

Maandagochtend09.15 - 10.15 uur Pilates (deze les is vol!)
Dinsdagavond19.45 - 20.45 uurPilates
Woensdagochtend 10.00 - 11.00 uurPilates (deze les is vol!)
Donderdagochtend 09.15 - 10.15 uurPilates
Donderdagavond19.45 - 20.45 uurPilates
Vrijdagochtend10.30 - 11.30 uurCombi Pilates
Meld u aan en neem (klik aan –>) CONTACT op, bel 020-4967990 (let op de openingstijden!) of kom langs aan de Polderweg 3.

Wat is Pilates?

pilates 049

Het goede aan Pilates:

  • betere lichaamshouding en lichaamsbewustheid
  • sterkere en soepelere wervelkolom, dus minder kans op nek-en rugklachten
  • sterke buik-en rugspieren, plus ondermeer de vaak verwaarloosde diepliggende buikspieren
  • sterke spieren rondom het bekken (billen, onderrug en bovenbenen)
  • goede beheersing van bekenbodemspieren
  • verhoogde lenigheid
  • verbeterde circulatie
  • verhoogde stofwisseling

Pilates is een bewegingsmethode die onder de vlag mind-body valt. In een Pilatesles worden veel oefeningen gegeven voor figuur-correctie en spiertoning. Het mind body element ligt in het feit dat je zeer geconcentreed en beheerst moet bewegen. Het gaat om gecontroleerd bewegen vanuit een goede lichaamshouding. De Pilates methode bestaat uit honderden oefeningen die in een groepsles gegeven worden. In een gemiddelde les voert men ongeveer een 20-30 tal oefeningen met goede en juiste lichaamsbeheersing uit. De ademhaling speelt een belangrijke rol. De oefeningen worden heel precies en beheerst uitgevoerd met een hoge mate van concentratie. De bewegingen zullen na voldoende oefening vloeiend en gecontroleerd uitgevoerd worden. Er wordt veel nadruk gelegd op het bewegen vanuit het bekkengebied. Het helpt als bewegingsmethode in de hedendaagse strijd tegen burnout, stress en lichamelijk ongemak. Pilates wordt over de hele wereld gegeven en geeft enorm veel plezier en goede resultaten bij regelmatige oefening.

Combi Pilates

Dit is een uur waarbij eerst 30 min met laagdrempelige oefeningen (dus geen gespring en moeilijke choreografie) aan de conditie wordt gewerkt. De andere 30 min zijn Pilates oefeningen.