Polderweg 3
1191 JR Ouderkerk aan de Amstel
Telefoon: 020-4967990

Spinning lessen

Maandagochtend09.30
Maandagavond19.30
Dinsdagochtend9.30-10.00 uur rustig spinnen start weer per 1 okt
Dinsdagavond20.00 stopt per 1 mei
Woensdagochtend 09.00
Woensdagavond20.00 (tot 5 april, daarna weer vanaf okt)
Donderdagochtend9.30-10.00 uur start weer per 1 okt
Donderdagavond 20.00 geen les op do 10 en 17 aug
Vrijdagochtend09.30
Zondagochtend
10.00 (laatste les zondag 18 juni start weer 1/2 sept)
Op maandag-, dinsdag-,woensdag-en donderdagavond is er 1 les per avond. Maandag, woensdag, vrijdag en zondagochtend is er ook steeds 1 les. Kijk hiervoor op het spinningrooster.
Dinsdag-en donderdagochtend starten er spinning lessen van 30 min in een rustig tempo. Ideaal als je in het voorjaar en de zomer op een gewone of electrische fiets fietst en het in de herfst en de winter te koud en te nat vindt om door te fietsen. Na afloop van deze les voor de liefhebbers ook 20 minuten fitness met oefeningen accent op bovenlichaam.
Van 1 mei 2017 tot 1 sept 2017 geldt een aangepast spinningrooster.

Meld u aan en neem contact op, bel 020-4967990 (let op de openingstijden!) of kom langs aan de Polderweg 3.

Spinnen is het in groepsverband fietsen op een stationaire fiets, op de maat van de muziek, met verschillende weerstanden en snelheden. Ritme en coördinatie gevoel zijn geen vereiste. Geen ingewikkelde pasjes of choreografieën.

Spinnen kan van jong tot oud. De jongste jeugd van wtc de Amstel spint in de wintermaanden bij akfs en het oudste lid dat spint is 80 jaar. 
Jos Geijsel mijn vroegere trainer en (top)sport inspanningsfysioloog (www.topsportfit.nl) zegt over spinnen:
- van spinnen krijg je geen spierpijn, het is dus vaker en intensiever te herhalen, zelfs levenslang en is daardoor de betere cardiotraining,
- spinnen en fietsen is duurzamer en minder blessure gevoeliger dan hardlopen,
- spinnen is met (bijna) ieder gewicht goed te doen,
- spinnen is gezond en een goede training voor de warmte regulatie van het lichaam,
- spinnen heeft een relatief hoog energieverbruik,
- spinnen is voor wielrenners ideaal om hoge trapfrequenties (onder wisselende weerstanden) te trainen en te onderhouden (ook tijdens het seizoen).

Het is simpel, uitdagend, motiverend en voor iedereen toegankelijk, jong en oud, beginner en gevorderde. Leeftijd of individuele conditie doet er niet toe. Iedereen kan in zijn eigen tempo en met eigen weerstand meefietsen. Met de weerstandsknop bepaalt u uw eigen trainingsniveau, zonder dat u het gevoel hebt dat gevorderden hinder van u hebben. Mannen en vrouwen werken gezamenlijk aan hun conditie, met de motiverende werking van trainen in een groep en een instructeur die zorgt voor variatie met allerlei verschillende oefeningen in groepsverband. Uw conditie verbeteren en optimaal vetten verbranden (tot 750 cal per uur). Maar ook ideaal voor wielrenners om in de herfst en winter de fietsconditie niet te ver terug te laten lopen.